Klub turystyczny działający przy
CKiS w Krzeszowicach

NA KAŻDĄ WYCIECZKĘ ZABIERAMY DOWÓD OSOBISTY. ODJAZDY NA WYCIECZKI Z DWORCA AUTOBUSOWEGO W KRZESZOWICACH k. REMIZY OSP.

niedziela, 11 czerwca 2023

Koncert w Schonbrunie – Wiedeń – Kahlenberg – Lednice – Sławkow (Austerlitz)

W czwartek ósmego czerwca wyruszyliśmy na długo wyczekiwany koncert letni Orkiestry Filharmoników Wiedeńskich. Podróż minęła miło i wygodnie, po drodze zatrzymaliśmy się na obiad i mimo korków na drodze udało nam się zakwaterować w hotelu przed koncertem. Nasz hotel Pyramida wywarł na każdym z nas ogromne wrażenie . Pokoje bardzo ładne, łóżka super wygodne,
a hol zapierał dech.
Na koncert w parku pałacowym Schonbrunn przybyło dziesiątki tysięcy ludzi niemal z całego świata. Zanim rozpoczął się koncert zachwycaliśmy się urokiem tego miejsca.
Aż nadszedł ten moment i na scenie pojawił się maestro. W tym roku dyrygentem był Yannick Nezet-Seguin. I rozpoczął się koncert istna uczta dla ducha. Solistką, która wyśpiewała nam trzy arie była Elina Gorance. Koncert trwał półtorej godziny i oczywiście nie obyło się bez bisów.
Zmęczeni ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do naszego pięknego hotelu by nabrać sił przed następnym dniem.
Rano po obfitym i smacznym śniadaniu rozpoczęliśmy nasze zwiedzanie od przejazdu przez dzielnicę win Grinzing by dotrzeć na wzgórze Kalenberg gdzie znajduje się kościół Św. Józefa
z kaplicą poświęconą Janowi III Sobieskiemu. Potem pojechaliśmy do III dzielnicy gdzie znajduje się budynek mieszkalny o nietypowej architekturze, który obok zbudowanej w centrum miasta spalarni śmieci jest jednym z najbardziej podziwianych dzieł architekta F. Hundertwassera.
W centrum miasta zachwycaliśmy się Wiedeńską Operą Narodową, zimową rezydencją cesarską, Teatrem Dworskim, Ratuszem, a na Starym Mieście wieżą Morową, Katedrą św. Szczepana i innymi pięknymi budynkami. Ponad programowo przeszliśmy na teren Belwederu, który był dopełnieniem całości.
W sobotę po bardzo wczesnym śniadaniu wyruszyliśmy by po drodze w Czechach w południowych Morawach zrobić przerwę na zwiedzanie Zespołu Parkowo-Pałacowego Lednice-Voltice wisanego na listę UNESCO będącego dawną posiadłością rodu Lichtensteinów. Miejsce bajkowe by nie powiedzieć baśniowe, a olbrzymia oranżeria i niezwykłe okazy tropikalnych roślin wzbudziły niezapomniany zachwyt. W takim miejscu chciałoby się spędzić więcej czasu, ale my musimy ruszać dalej. Przed nami ostatnia atrakcja naszego weekendowego wypadu, miejsce bitwy trzech mocarzy w Sławkowie (Austerlitz) i pomnik upamiętniający to wydarzenie.
Całej naszej trzydniowej wycieczce towarzyszyła wspaniała pogoda, która dodała dodatkowego uroku tej nietuzinkowej wycieczce.