Klub turystyczny działający przy
CKiS w Krzeszowicach

NA KAŻDĄ WYCIECZKĘ ZABIERAMY DOWÓD OSOBISTY. ODJAZDY NA WYCIECZKI Z DWORCA AUTOBUSOWEGO W KRZESZOWICACH k. REMIZY OSP.

niedziela, 19 marca 2023

Rogacz-Czupel -Magurka

19 marca 2023 r. kolejna niedziela z Krzeszowickim Klubem Podróżnika. Dzień zapowiada się pięknie. W doskonałych humorach i doborowym towarzystwie dojeżdżamy do Czernichowa, wioski na terenie Beskidu Małego. Jakoś nie przeszkadzają nam objazdy, które autobus musi pokonać z powodu trwających remontów drogi. Na niebieski szlak wkraczamy pełni optymizmu, bo trasa cały czas prowadzi pod górę. Pogoda jest piękna, widoki na trasie też. Mijamy Rogacz, docieramy do Czupla. To najwyższy szczyt Beskidu Małego (930m. npm.) zaliczony do Korony Gór Polski. Po około 3 godzinach wspinaczki docieramy do schroniska na Magórce. Schronisko wybudowane zostało przez bielską sekcję niemieckiej organizacji zrzeszającej turystów niemieckich. Oddano je do użytku w 1903 roku, niestety 2 lata później całkowicie spłonęło. Odbudowane w 1907 roku w 1912 roku znowu spłonęło. Odbudowane już z kamienia w 1913 roku, istnieje do dziś. Po wojnie właścicielem schroniska zostało Polskie Towarzystwo Tatrzańskie. I w tym pięknym schronisku odpoczęliśmy wystawiając twarzyczki do słońca, zachłannie łapiąc naturalną witaminę D. A potem już z górki zielonym szlakiem zeszliśmy do Bielska Białej – Straconka, skąd naszym wesołym autobusem wróciliśmy do Krzeszowic. Trasa prawie 12 km. niektórym dała w kość, ale to wiosenna wprawka przed kolejnymi wycieczkami.