Klub turystyczny działający przy
CKiS w Krzeszowicach

NA KAŻDĄ WYCIECZKĘ ZABIERAMY DOWÓD OSOBISTY. ODJAZDY NA WYCIECZKI Z DWORCA AUTOBUSOWEGO W KRZESZOWICACH k. REMIZY OSP.

niedziela, 2 października 2022

Krzeszowicki Klub Podróżnika w Bieszczadach

W tym roku, na zakończenie turystycznego sezonu, Krzeszowicki Klub Podróżnika wyruszył na trzydniowy pobyt w Bieszczady. Wyjazd dla 45osobowej grupy był nagrodą za najliczniejszy udział w wycieczkach w ciągu roku. Bieszczady przywitały Nas żółtobrązowymi kolorami jesieni, i ulewnym deszczem. Niezrażeni pogodą, co odważniejsi podróżnicy, pomaszerowali z Ustrzyk Górnych na Tarnicę, a reszta udała się do Wołosatego. Przemoczeni do suchej nitki, ale weseli, suszyliśmy się w pizzerii, rozgrzewając grzanym piwem. Po południu udaliśmy się do luksusowego ośrodka w Kalenicy, otoczonego bieszczadzkimi pagórkami. Po rozlokowaniu się w pokojach, wieczór spędziliśmy na rozmowach w przyjacielskich grupach. Następnego dnia odbyliśmy siedmio- kilometrowy spacer w Rezerwacie Przyrody Sine Wiry, oddychając świeżym powietrzem i podziwiając bieszczadzką przyrodę. Następnie odwiedziliśmy słynną restaurację ,,Siekierezada" w Cisnej, gdzie sącząc wino, spoglądaliśmy na rzeźby, obrazy, i....wszechobecne siekiery. Przy okazji pobytu w Cisnej dokonaliśmy udanych zakupów odzieży w sklepie 4 F, korzystając z sezonowej zniżki. Wieczorem, wystrojeni w piękne kreacje, udaliśmy się na uroczystą kolację, połączoną z tańcami. Wieczór rozpoczął się od złożenia imieninowych życzeń sześciu solenizantkom- Teresom, które do pierwszego tańca porwali nasi koledzy-podróżnicy. W przerwach między tańcami konsumowaliśmy pyszne potrawy, przygotowane przez obsługę ośrodka i ciasta upieczone przez nasze Solenizantki. Szampańska zabawa trwała do do późnych godzin nocnych. W trzecim dniu pojechaliśmy do zamku w Sanoku, gdzie podziwialiśmy piękny zbiór ikon i oglądaliśmy obrazy słynnego polskiego malarza Zdzisława Beksińskiego. W drodze do autobusu przeszliśmy przez sanocki Rynek ,a na urokliwej uliczce z pięknymi kamieniczkami, zrobiliśmy sobie zdjęcia z wojakiem Szwejkiem. Zwiedziliśmy też skansen naftowy w Bóbrce, znajdujący się na terenie najstarszej na świecie, i nadal działającej kopalni ropy naftowej, założonej m.in. przez Ignacego Łukasiewicza, odbywając podróż od 1854 r. do współczesności. Co poniektórzy podróżnicy - grzybiarze, słuchając ciekawych opowieści przewodnika, nazbierali przy okazji całe siatki grzybów. Po obiedzie w zajeździe ,,Kasztelan" w Krośnie, podziwialiśmy znajdujące się w restauracji akwarium w... pianinie. Z żalem opuszczaliśmy Bieszczady wywożąc, z nich nie tylko bieszczadzkie anioły, magnesy i piwo imbirowe z miodem, ale -przede wszystkim- piękne wspomnienia.
Tak wypoczywał , tak się bawił w Bieszczadach, Krzeszowicki Klub Podróżnika. Nasz wyjazd fotografowali i filmowali Andrzej Rokicki i Andrzej Bulicz, a ich barwne relacje można zobaczyć w internecie. Dziękujemy naszej Prezes- Teresie Ślusarczyk za , jak zwykle, perfekcyjnie zorganizowany wyjazd.
Serdeczne podziękowania kierujemy także do Naszej Pani Kierowcy- Marzenki za bezpieczną jazdę.