Klub turystyczny działający przy
CKiS w Krzeszowicach

NA KAŻDĄ WYCIECZKĘ ZABIERAMY DOWÓD OSOBISTY. ODJAZDY NA WYCIECZKI Z DWORCA AUTOBUSOWEGO W KRZESZOWICACH k. REMIZY OSP.

niedziela, 4 września 2022

2 dni po Warszawie

Ustalając harmonogram wycieczek na 2022rok zaplanowaliśmy, że w pierwszy weekend września wybierzemy się do Warszawy. To już po wakacjach, ale jeszcze tak na dobre rok szkolny się nie zaczął. To był dobry pomysł, zwłaszcza że upalne lato już za nami.

Dopisała nam wyśmienita pogoda, słonecznie, ciepło, ale nie gorąco i nie tłoczno!
Pani Iza nasza przewodniczka po stolicy okazała się odpowiednią osobą na odpowiednim miejscu. Potrafiła przekazać swoją wiedzę w bardzo zajmujący sposób, empatyczna, kulturalna o bardzo miłej aparycji, godna polecenia. Komfort zwiedzania zapewniły nam zestawy głośnomówiące. Mogliśmy swobodnie spacerować, nie tłocząc się przy przewodniczce i wszystko słyszeć.
Nasze zwiedzanie rozpoczęliśmy od spaceru po Parku Łazienek Królewskich. Promienie słoneczne podkreśliły jego urok, a liczne wiewiórki, oswojone z turystami pozowały do zdjęć. Pałac na Wyspie spełnił nasze oczekiwania, Stara Oranżeria niektórych troszeczkę rozczarowała, chociaż nie wiem dlaczego, natomiast Biały Domek każdego zachwycił. Później przejechaliśmy na Cmentarz Wojskowy na Powązkach. Przeszliśmy oglądając wskazane przez panią Izę tylko niektóre pomniki. Nie sposób zatrzymać się przy każdym. Bardzo wielu zasłużonych, sławnych, znanych i tych nikomu nie znanych, młodych którzy oddali swoje życie za ojczyznę znalazło tam miejsce spoczynku. Cmentarz to miejsce zadumy, refleksji, spokoju. Cmentarz to nasza historia, którą z wiekiem zaczynamy bardziej doceniać.
Popołudniu spacerowaliśmy po terenie dużego getta zatrzymując się w szczególności przy Pomniku Bohaterów Getta i Pomniku Umschlagplatz. Mroczna ta nasza historia, ale należy o niej pamiętać. Ostatnim punktem pierwszego dnia po Warszawie było Muzeum Powstania Warszawskiego. Każdy kto tam nie był powinien odwiedzić to miejsce !.
Drugiego dnia zwiedzaliśmy Stare Miasto, Krakowskie Przedmieście, Plac Piłsudskiego z Grobem Nieznanego Żołnierza. Spoglądaliśmy z Pałacu Kultury i Nauki na panoramę miasta pięknie się prezentującą w promieniach słonecznych. Spacerkiem przeszliśmy koło Syrenki i dalej Bulwarami Wiślanymi doszliśmy do Ogrodu Botanicznego na dachu Biblioteki, z którego również podziwialiśmy piękną Warszawę. Na zakończenie naszego zwiedzania stolicy zostawiliśmy sobie Zamek Królewski, oczywiście był też moment na wytchnienie. W czasie wolnym zasiedliśmy przy stolikach w licznych ogródkach na Starym Mieście pokrzepiając się czym kto chciał, kawa, piwko, pizza, ciasteczka, po uczcie dla ducha należy się coś dla ciała.
Dwa dni po Warszawie wystarczy by się zakochać w stolicy.
Ja będę bardzo miło wspominać naszą wyprawę do Warszawy, zwłaszcza że wszystko nam się udało , program, przewodnik, pogoda, hotel w Nadarzynie , lecz najbardziej cieszy mnie zadowolenie uczestników. Z przyjemnością będę organizowała kolejne wycieczki.