Klub turystyczny działający przy
CKiS w Krzeszowicach

NA KAŻDĄ WYCIECZKĘ ZABIERAMY DOWÓD OSOBISTY. ODJAZDY NA WYCIECZKI Z DWORCA AUTOBUSOWEGO W KRZESZOWICACH k. REMIZY OSP.

środa, 24 sierpnia 2022

Wakacyjny wyjazd do "Szwajcarii Kaszubskiej"

W tym roku Krzeszowicki Klub Podróżnika wyruszył podziwiać zabytki, przyrodę i obyczaje Szwajcarii Kaszubskiej. Przez tydzień mieszkaliśmy w Ośrodku Wypoczynkowym Warzenko nad Jeziorem Tuchomskim. Po kilku miejscowościach Szwajcarii Kaszubskiej oprowadzała nas pani Jagna, która pokazała nam najważniejsze zabytki Kaszub - zamki i klasztory
w Żukowie, Kartuzach i Bytowie oraz zapoznała nas z kaszubską kuchnią i zwyczajem zażywania tabaki.
Zwiedziliśmy Muzeum Hymnu Narodowego w Będominie, spacerowaliśmy po Kaszubskim Parku Etnograficznym i relaksowaliśmy się podczas rejsu statkiem
po Jeziorze Wdzydzkim słuchając opowieści kapitana o ptakach zamieszkujących brzegi jeziora, a w przerwie słuchając żeglarskich piosenek.
Po urokliwym Starym Mieście w Gdańsku oprowadzał nas pan Paweł.
W Bazylice Mariackiej o godzinie 12;00 nasz wzrok przykuł słynny zegar astronomiczny składający się z teatru ruchomych figur : 12 apostołów, aniołów i śmierci.
W kościele św. Brygidy podziwialiśmy wspaniały bursztynowy ołtarz.
Następnie udaliśmy się na Westerplatte, oddając hołd jego obrońcom z 1939r.
W kolejnym dniu mieliśmy okazję zobaczyć proces wytwarzania kaszubskiej ceramiki użytkowej w rodzinnej firmie Neclów w Chmielnie.
W Centrum Edukacji i Promocji Regionu w Szymbarku gdzie połączono muzeum, skansen i park rozrywki stoi dom Sybiraka, rzeźba słynnego niedźwiadka Wojtka, dom do góry nogami, najdłuższa deska i wiele innych atrakcji . Z kolei w Zakładzie Porcelany Stołowej "Lubiana" w Łubianie mogliśmy po przystępnych cenach nabyć piękne kubki, filiżanki itp.
W Muzeum Amerykańskich Samochodów w Kościerzynie podziwialiśmy piękne samochody nie mogąc się zdecydować, którym chcielibyśmy wyjechać. W Muzeum Akordeonu podziwialiśmy różne ich rodzaje. W browarze degustowaliśmy trzy rodzaje piwa, pyszne koreczki śledziowe, ciasteczka i paluszki maczane w miodzie.
Ostatnie trzy dni spędziliśmy w Płaczewie nad jeziorem Płaczewskim, odpoczywając, pływając, a nawet korzystając z masażu.
Za ten atrakcyjny skąpany w słońcu pobyt dziękujemy naszej prezes - Teresie Ślusarczyk.